australia,

UPDATE / Ik ben terug! (+ Toekomstplannen voor mijn blog)

6/04/2016 Pixels By Emilia 11 Comments

Nederlands: Ik ben weer in Nederland! Wie me op Instagram volgt, had het misschien al door, maar ik ben begin mei weer teruggekomen uit Australië. Ik ben dus alweer zo'n drie weken thuis! De reden dat ik in de tussentijd nog niets op mijn blog heb geschreven, is met één woord te omschrijven: afstuderen. De week nadat ik thuiskwam, moest ik mijn scriptie inleveren. Een week later moest ik mijn portfolio inleveren en de week daarop moest ik datzelfde portfolio ook nog presenteren. Maar vanaf nu ben ik weer terug! In het artikel van vandaag zal ik vertellen wat ik de afgelopen weken heb gedaan en wat jullie de komende tijd op mijn blog kunnen verwachten. Klik snel op 'read more' voor een uitgebreide update.

English: Home sweet home! If you follow me on Instagram, you've probably read that I'm back in Holland again since last month. I've actually been home for about three weeks already! The reason I haven't been updating my blog yet, can be described with one single word: school. The week after I got home, I had to hand in my bachelor dissertation. One week later I had to finish another report thingy, which I had to give a presentation about the week after that. But I'm back online now! In today's article I'll explain what I've been up to lately and what you can expect me to write about on my blog from now on. Click 'read more' for a big update!

Afstuderen
Zoals ik in de inleiding al schreef, heb ik het de afgelopen weken lekker druk gehad met afstuderen. In Australië heb ik mijn scriptie geschreven en de week nadat ik thuiskwam, moest ik de definitieve versie inleveren. Ik heb de deadline gehaald, dus nu is het afwachten! Eind volgende week worden de cijfers bekendgemaakt...
Verder moest ik een online portfolio maken. Dat is een soort gigantisch verslag over de afgelopen vier schooljaren in de vorm van een website. Dat was heel veel werk en ik was er veel te laat aan te begonnen, maar gelukkig is het allemaal goedgekomen en werd het in een keer beoordeeld met een 'uitstekend'. Ook de presentatie die ik een week later moest geven, ging prima.
Ik heb op dit moment alle punten van mijn opleiding binnen en moet dus alleen de beoordeling van mijn scriptie nog afwachten. Zoals het er nu naar uitziet, ben ik deze zomer dus gewoon afgestudeerd!

Terug in Nederland
De vraag die me de laatste tijd het meeste wordt gesteld, is: 'ben je alweer een beetje gewend?'. Ik moet toegeven dat ik meer moeite heb om weer aan Nederland te wennen, dan dat ik in Australië had om me thuis te voelen. Ik weet niet precies hoe dat komt, maar ik denk dat het eraan ligt dat Australische mensen zo vrolijk en open zijn. Caissières vragen standaard hoe je dag was, wildvreemden maken op straat een complimentje over je outfit, serveersters bespreken uitgebreid de hele menukaart met je als je vraagt naar de aanraders... Je voelt je overal welkom. Maar ondertussen ben ik in Nederland ook weer helemaal thuis hoor! Ik heb een feestje gegeven waar al mijn favoriete vrienden bij waren (dat was echt geweldig!) en het is ook heel fijn dat ik weer zo vaak als ik wil bij mijn vriend kan zijn. En gelukkig bestaat er internet, dus kan ik hartstikke makkelijk contact houden met mijn lieve gastfamilie en vrienden in Brisbane.
Wat ik heb gedaan sinds ik weer terug ben? Naast de drukte rondom het afstuderen, heb ik dus een feestje gegeven en met veel van mijn vrienden afgesproken om bij te kletsen. Ook ben ik weer begonnen met werken, om het geld voor de volgende reis bij elkaar te sparen (want deze zomer ga ik weer een roadtrip maken, deze keer met Michael!).

Blogtoekomst
Op mijn blog wil ik de komende tijd natuurlijk nog een hoop foto's delen en verhalen schrijven over mijn reis. Ik wil nog een shoplog maken van de dingen die ik heb gekocht in Australië, zal een aantal artikelen delen over mijn belevenissen aan de andere kant van de wereld én ga meerdere video's maken. Ik heb namelijk elke dag gefilmd tijdens mijn reis. Ik moet die video's nog wel allemaal bewerken, dus ik kan nog niet beloven wanneer het eerste deel online komt, maar jullie zien ze vanzelf wel verschijnen.
Verder wil ik het 'normale' bloggen ook weer langzaamaan oppakken. Ik hoop snel weer outfitfoto's te maken, dat vind ik altijd heel leuk om te doen. Ook ben ik bezig met het vastleggen van een eetdagboek, omdat daar speciaal naar werd gevraagd.

Ik denk dat jullie nu wel weer goed op de hoogte zijn! Als jullie nog iets willen weten of aanvragen hebben voor bepaalde artikelen, laat dan zeker een comment achter hieronder.
Hoe is het met jullie?

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

11 opmerkingen:

  1. Ik ben weer benieuwd naar je outfit foto's! en ik geloof ook wel dat Nederlanders een stuk minder sociaal zijn. In italie had ik dat gevoel ook heel sterk, de mensen waren daar zo lief en sociaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Welkom terug Emilia! Snap helemaal dat het best lastig is om weer te wennen aan Nederland en super fijn dat je je scriptie hebt in kunnen leveren. Ben benieuwd naar je posts :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Welkom terug meid! Lijkt me ook heel lastig om weer te wennen nadat je zo lang weg bent geweest, vooral omdat iedereen hier door is gegaan met het leven hier en jij in Australië was. Ik ben erg benieuwd naar meer foto's en video's van je reis :) En ik ga voor je duimen voor je scriptie cijfer!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ken het verhaal van wennen bij terugkomst in Nederland maar al te goed.. Ook dat gaat weer een keer weg! Heel veel succes met afstuderen verder :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ah fijn dat je weer terugbent en je het zo naar je zin hebt gehad in Brisbane :) ik kijk al uit naar je updates. en superleuke dat je bezig bent met een eetdagboekje bij te houden, ik was het meisje dat het had gevraagd op Instagram :) veel liefs Catho

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Welcome back chickie! Ik hoor graag je verhalen onder het genot van een flinke portie sushi <3

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat fijn dat alles nu af is en wat een mooie foto's. Ben benieuwd naar alles!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. YAAAY welcome back chick! Gauw weer een keer afspreken, dan kun je alles mooi vertellen want ben benieuwd<3

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Welkom terug, Emilia! Terugkomen is altijd een beetje moeilijk en raar, maar dat komt ook vanzelf weer goed :) Ik ben heel benieuwd naar de komende artikeltjes en al je avonturen. Misschien kunnen we een keertje ergens een drankje doen? Dan kan ik alles horen in plaats van lezen, haha ;) Liefs! X

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.