Dagboek,

Fotodagboek: een lastige beslissing, autopech en een inbraak

10/25/2016 Pixels By Emilia 9 Comments

Nederlands: Jeetje, er is alweer bijna een maand verstreken sinds mijn laatste fotodagboek! Dat betekent dus dat ik jullie weer veel (héél veel) heb te vertellen. Er is weer een hoop gebeurd in mijn leven, al klinkt dat dramatischer dan het is. Hoewel... Ik heb een paar weken terug een heel lastige beslissing gemaakt waarover ik jullie nog moet vertellen! Maar verder heb ik vooral leuke dingen gedaan hoor, zoals een escape room, uit eten, snowboarden... Nouja, klik maar gewoon op 'read more', dan kun je het allemaal zelf bekijken!

English: Oh my, about a month has passed since I shared my previous photo diary! That means I have lots of things to tell you guys. A lot has happened in my life over the past weeks, although that sounds a bit more dramatical than it should. Although... I did make a very tough decision that I haven't told you guys about yet! But next to that I've only been up to fun stuff, like going to an escape room, going out for dinner, snowboarding... Ah well, just click 'read more' and see for yourself!

Sushi! Michael en ik hadden meerdere redenen om uit eten te gaan (zo moesten we nog vieren dat we samenwonen en dat ik nu fulltime werk) en sushi is altijd een goed idee!
Een kaartje voor een ziek familielid. Ik probeer de laatste tijd wat vaker kaarten te versturen. Het is zo leuk om mooie of schattige kaarten uit te zoeken en iemand daarmee te verrassen!
Dit is mijn favoriete plek op de fietsroute naar mijn werk. Ik stop hier bijna elke dag om een foto te maken, omdat het er zo sprookjesachtig uitziet.
Yay, feest! We waren met collega's uitgenodigd voor een filmprèmiere, maar eindigden uiteindelijk op een feest in de Westergasfabriek. Was echt tof, er was aan alles gedacht: er stond een reuzenrad, er waren allerlei gratis food stands en mannen konden zelfs hun baard laten doen door een barber. Leuke avond!
Datzelfde weekend ging ik met de vriendengroep een dagje naar Eindhoven. We deden eerst een drankje op Strijp S. Het was zonnig, dus we konden gewoon buiten zitten, heerlijk!
's Middags deden we een escape room. Ik had dat nog nooit gedaan, maar vond het best wel leuk! We hebben de opdrachten niet binnen de tijd gehaald, maar kregen wat extra minuten en zijn uiteindelijk toch ontsnapt.
Op de terugweg hadden we autopech. Midden op de snelweg hield de auto er ineens mee op... Rijkswaterstaat moest een rijbaan afsluiten, omdat we op zo'n gevaarlijk punt stilstonden. Oeps! Gelukkig was er snel hulp ter plaatse en konden we binnen een uur weer verder.
De week daarna gingen we met mijn ene werk inbreken bij SnowWorld. SnowWorld heeft een nieuwe (verlengde) piste en daar wilden wij als eerste af skiën/snowboarden, dus een paar dagen voor de officiële opening besloten we in te breken. En dat is gelukt!
De inbraak is gefilmd met 7 camera's en ik had de volgende dag de taak om de video in elkaar te zetten. Ik moest dus veel meenemen die dag: mijn laptop, externe harde schijf, koptelefoon, camera, GoPro...
Mijn werkplek lag helemaal vol met gadgets! Ik heb de halve dag besteed aan het bewerken van de video (superleuke klus!), maar helaas was SnowWorld niet zo blij met de prank... Een halfuur nadat de video online ging, moesten we hem dus offline halen. Superjammer, maar het was in ieder geval een toffe ervaring.
Ik kocht voor het eerst in mijn leven een pastinaak en maakte er frietjes van. Aanrader, smaakte echt heel lekker! Gewoon de groente in reepjes snijden, beetje olijfolie, peper en zout erover en dan de oven in (ong. 30 minuten op 200 graden).
Voor mijn andere werk volgde ik een cursus over de producten die we in de praktijk gebruiken. Dat was echt heel interessant! Het was wel een lange dag (de training duurde van 9 tot 6 en eindigde met een toets), maar ik heb veel geleerd en kan er op mijn werk meteen mee aan de slag.
Op mijn andere werk mocht ik weer de fotograaf uithangen en zette ik onze knappe stagiaire op de foto voor de nieuwsbrief. Zo leuk om te doen!
Afgelopen zaterdag was een beetje gek: ik had mijn laatste werkdag in de kas. Zoals jullie misschien wel weten, heb ik 10 jaar als bijbaantje bloemen geplukt, maar nu ik fulltime werk, lukt het qua tijd niet meer om dat ernaast te blijven doen. Het was echt een lastige beslissing, omdat ik het er jarenlang heel erg naar mijn zin heb gehad, maar het is wel beter zo. En ach, als ik het te erg mis, kan ik altijd nog langsfietsen om een bosje bloemen te halen!

Dat was een mooie maand! De komende tijd wordt het ook weer heel leuk en druk. Deze week ga ik bijvoorbeeld snowboarden met mijn beste vriendin, een dagje naar Brabant met Justine en naar het feestje van Femke. Heel veel zin in!
Hebben jullie nog iets leuks op de planning?

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

9 opmerkingen:

  1. Jouw foto dagboeken zijn altijd zo gezellig! Leuke foto's! Fijne week deze week!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeeeej zaterdag is het eindelijk weer zover woehoeeee <3

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie meid, je straalt. Fijn om te zien dat je zo goed in je vel zit en zoveel leuke gebeurtenissen meemaakt. Lieve groet, Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke dingen heb je nog op de planning & wat een leuke dingen heb je gedaan! Super leuk dat je nu samenwoont met je vriend en gewoon fulltime werkt. Dat wil ik over een jaar ook bereikt hebben :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hele leuke overzicht! Wat een avonturen allemaal ook ;D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een leuke foto's heb je weer gemaakt en oh ik wil ook zo graag weer een keer skeeen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke foto's. Prachtig plekje zo op weg naar je werk, snap dat je daar vaak foto's van neemt. :-) Ik probeer ook meer kaartjes te versturen maar soms lukt wel en soms niet. Net als het op tijd reageren op andere berichtjes. :') Dapper dat je de knoop met je bijbaantje hebt doorgehakt! Klinkt wel erg leuk, bloemen plukken, volgens mij zien je dan heel veel moois voorbij komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. OMG! ik zou hem echt mega freaken, als mijn auto zo midden op de snelweg stil zou vallen.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.