2016,

Mijn 2016 was één groot hoogtepunt

12/31/2016 Pixels By Emilia 11 Comments

Nederlands: Bizar. Dat is het woord dat het beste beschrijft hoe mijn 2016 was. Er is zoveel gebeurd en veranderd... toen ik mijn hoogtepunten op een rijtje zette, besefte ik ineens dat 2016 waarschijnlijk wel mijn beste jaar óóit is geweest. Van verre reizen maken tot verhuizen en van afstuderen tot mijn eerste baan, ik had nooit gedacht dat ik zoveel kon meemaken in 365 dagen. Tijd voor een overzicht van mijn hoogtepunten van dit jaar!

English: Absurd. That's the one word I would use to describe my 2016. So much has happened and changed during this year... when I made a list of my highlights, I realized that 2016 has probably been the best year in my life so far. From traveling to moving out and from graduating to getting my first real job; I could've never expected that so much would happen to me in only 365 days. Time for an overview of the highlights of this year!

Februari-mei: Australië
Het jaar begon meteen al geweldig: in februari vertrok ik voor drie maanden naar Australië. Daar ging ik mijn scriptie schrijven. Het was de eerste keer dat ik zonder vrienden of familie op reis ging en dat maakte het extra speciaal.

Mei: Scriptie gehaald
De scriptie die ik in Australië schreef werd in mei in één keer goedgekeurd. Wow! Dit had ik nooit durven dromen. Van veel vrienden had ik al begrepen dat het heel normaal is als je je scriptie (meerdere malen) opnieuw moet inleveren, dus daar had ik me al een beetje op voorbereid... Maar gelukkig was de eerste versie meteen een superdikke voldoende waard, yes!

Juni: afgestudeerd
Een maand later mocht ik dus mijn diploma in ontvangst nemen. Dolgelukkig. Het was me gewoon gelukt om binnen vier jaar mijn opleiding af te ronden!

Juli: mijn eerste baan
In juli begon het solliciteren. Omdat er in mijn eigen vakgebied (huidtherapie) geen vacatures te vinden waren, besloot ik iets breder te zoeken. Ik solliciteerde op de functie van productredacteur bij een groot wintersportbedrijf en... ik kreeg de baan! Sindsdien werk ik hier met veel plezier, het is zulk leuk werk en zo'n gezellig bedrijf!

Juli: Duitsland
Wat een luxe: de tweede reis van het jaar! In juli ging ik met Michael roadtrippen door Duitsland. We gingen onder andere op bezoek bij zijn familie in het Zwarte Woud, wat heel speciaal was, omdat ze elkaar al meer dan zeven jaar niet hadden gezien.

Augustus: officieel huidtherapeut
Nadat we terugkwamen uit Duitsland vond ik een vacature voor een huidtherapeut. De praktijk sprak me enorm aan, dus ik stuurde een sollicitatiebrief. Drie spannende sollicitatierondes later kreeg ik het beste telefoontje van 2016: ik was aangenomen! Ik ben gestart met drie dagen per werk en ben nu dus officieel huidtherapeut! De praktijk waar ik werk is prachtig en het team onwijs leuk. Ik ben heel trots dat ik hier mag werken.

September: samenwonen
Een maand later trok ik bij Michael in. We hadden het al een tijdje over samenwonen en ik was toch al het grootste gedeelte van de week bij hem thuis en nu ging ik dus officieel verhuizen. Tot nu toe gaat het supergoed!

November: London baby!
In november stond de derde reis van 2016 op de planning: mijn schoonfamilie had me uitgenodigd om mee te gaan naar Londen. Wauw! Michaels tante was jarig en we gingen haar met de hele familie verrassen. Zo'n bijzonder weekend! En dat het mijn eerste bezoek aan Londen was, maakte het voor mij extra speciaal.

November: Welkom thuis, Abbey!
Dezelfde maand kwam mijn allergrootste droom uit... ik ging een kat adopteren! Ik had Michael eindelijk overgehaald om een kat in huis te nemen en op 25 november was het zover: we gingen ons nieuwe huisgenootje ophalen! In dit artikel kun je meer lezen over de komst van onze kat.

December: Feestdagen
Deze maand zijn er geen grote veranderingen meer geweest, alles gaat zijn gangetje; het gaat supergoed op mijn werk (bij beide werkgevers!), het is fantastisch om samen te wonen met Michael en dat Abbey nu bij ons woont maakt het helemaal af. Over december is er verder dus niets enorm noemenswaardigs of spannends te vertellen. Het was gewoon een leuke maand, met gezellige feestdagen!

Wauw. Ik denk dat ik dit jaarverslag maar even uitprint, want 2016 is echt een jaar voor in de boeken. Ik ben héél benieuwd wat 2017 gaat brengen, maar ik denk dat het afgelopen jaar lastig te overtreffen is. We gaan het meemaken!
Wat was jouw hoogtepunt van 2016?

Fijne jaarwisseling!

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

11 opmerkingen:

  1. Wat een mooi overzicht! Mooie hoogtepunten, en wat fijn dat je een baan gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goed jaar heb je gehad! En Australië, zo vet. Happy new year! X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah wat een gave hoogtepunten inderdaad in 2016 zeg! En Australië lijkt me echt fantastisch. Fijn 2017 gewenst! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige foto's! Geniet van 2017!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk om te lezen! Ah, ik wil ook zo graag een kat adopteren als ik weer op mezelf woon haha, can't wait <3 En zo fijn ook dat je scriptie in een keer goed was en dat je een baan hebt gevonden in je vakgebied!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtig jaar en wat heb je mooie plekken op deze wereld mogen ontdekken.. heel mooi. een liefdevol en gelukkig 2017 X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een pracht jaar heb je achter de rug! Alvast gelukkig nieuw jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Thats amazing!! Best wishes for 2017!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Aah ik word hier zo vrolijk van! Hopelijk mag deze vrolijkheid door naar 2017!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw dat is inderdaar wel bizar - hopelijk wordt dit jaar ook zo'n topjaar voor je <3

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw wat een jaar, ik heb zo'n gevoel dat 2017 echt mijn jaar gaat worden. Er staan heel spannende dingen op de planning.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.